Як змінилися правила ділового етикету у сучасну digital-епоху

Правила цифрового етикету, як і етикету ділового, необхідно знати практично кожній людині для більш ефективної комунікації та спілкування. Вочевидь, бізнес-спілкування стає все більш мобільним, переходить цілком в онлайн — тому digital-етикет формується прямо зараз, змінюючись кожен раз, коли змінюється функціонал застосунків та платформ.

Як змінилися правила ділового етикету у сучасну digital-епоху

Цифровий етикет включає в себе сучасні правила ділового етикету, правила ведення кореспонденції, цифрову репутацію та важливі нюанси спілкування з зарубіжними партнерами, кроскультурні комунікації. І, звичайно, основні правила стосуються, перш за все, захисту своїх границь та уміння обійти границі інших людей.

Основні правила цифрового етикету у 2021 році

  • Потрібно мінімізувати не інформативні повідомлення: у цифровому світі люди цінять короткість, ємність та швидкість. Дзвінки по телефону без попередніх домовленостей та погодження вважаються моветоном. Можливо, вам це здасться абсурдним, але так воно є і вже досить давно: дзвінок без попередження розцінюється як втручання в особистий простір людини. Звичайно, це не стосується оперативних питань, коли потрібно терміново перенести зустріч або повідомити важливу інформацію.
  • Якщо ви спілкуєтеся через месенджер, викладати суть питання необхідно в одному повідомленні, а не ділити його на п’ять-сім маленьких.
  • Неможна залишати прочитане повідомлення без відповіді: це буде розцінено, як відкрите ігнорування.
  • Використовувати голосові повідомлення можна лише в крайніх випадках та за попереднім взаємним погодженням.
  • Якщо ви починаєте спілкуватися з новими колегами або бізнес-партнерами, на початку ваших взаємовідносин варто дійти згоди, який канал комунікації буде найбільш прийнятним для всіх. Також пам’ятайте, що по робочим питанням, потрібно писати у робочий час.
  • Пам’ятайте, що навіть інформацію з вашої особистої сторінки може стати публічною, уважно ставтеся до того, що публікуєте у соцмережах.
  • Навіть якщо ви проводите перемовини дистанційно, через Skype або Zoom, загальні принципи залишаються незмінними — бути вчасно, підтримувати зоровий контакт, вміти слухати співрозмовника.
  • А якщо ви ведете листування зі своїми діловими партнерами, візьміть собі за правило обов’язково перевіряти будь-який меседж перш, ніж відправити його.

І ще один неочевидний пункт: використовуйте в ділових каналах комунікації одну й ту саму фотографію: це економить час на пошук потрібного контакту при мультиканальній комунікації.

Інтернет-журнал PASTELI



Коментарі закриті.